پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اقتصاد، صنعت برق را دچار چالش کرده است

  • کد خبر: ۱۶۱۹۸۶
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
اقتصاد، صنعت برق را دچار چالش کرده است
مدیرعامل شرکت توانیر کشور گفت: موضوع اقتصاد صنعت برق ما را دچار چالش کرده است باید به این موضوع حتما پرداخته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آرش کردی صبح امروز در بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کرونا اثرات مخرب فراوانی به جای گذاشت. یکی از اثرات این بود که اجتماعی بودن را از ما گرفت. بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق با بیست و ششمین کنفرانس فرق دارد، زیرا موضوع اجتماعی بودن را به خوبی برای ما مشخص می‌کند.

وی با اشاره با اینکه اهمیت کنفرانس توزیع برق نسبت سایر کنفرانس‌ها بیشتر است، افزود: اکثر تحولات در صنعت برق دنیا در صنعت توزیع رخ داده است. امرز مرز‌ها تعاریف تغییر کرده و می‌توانیم شبکه‌های فوق توزیع را جز توزیع محسوب کنیم. صنعت توزیع برق صنعتی انعطاف پذیر است و اکثر تحولات در اینجا رقم می‌خورد. صنعت برق صنعت مهمی است، زیرا زندگی مردم با آن گره خورده است. نگاه خاصی در این صنعت به توزیع وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به خاموشی‌ها در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ گرفتاری‌هایی در شبکه و ناترازی‌هایی به وجود آمد که محصول یک دوره طولانی از مشکلات اقتصاد صنعت برق بود. این موضوع نیز به دلیل ساختار‌های موجود بود، اما تلاش شد تا انعطاف پذیری در بخش توزیع ایجاد شده تا بخش خانگی با کمترین مشکل رو به رو شود.

کردی با اشاره به نصب کنتور‌های هوشمند در کشور تصریح کرد: در اجرای این موضوع بیشتر تمرکز بر رفع انشعابات غیر مجاز‌ها بود، اما اینکه چه اثراتی را برای مدیریت مصرف ایجاد می‌کرد، اثبات شده نبود. امروز بحث کنترل پذیری پس از رویت پذیری، وارد صنعت توزیع برق شده است که طی یکسال گذشته به خوبی دنبال شده است. از این دست موضوعات در صنعت توزیع زیاد است.

وی افزود: نباید در موضوعات تئوریک ابتدا به بحران برسیم تا به دنیال اجرایی سازی آن برویم یا ضرورت آن را بعد بحران متوجه شویم. این روز‌ها اصل موضوع در جلسات با وزیر نیرو مدیریت مصرف برق است. در این موضوع در طرح و برنامه‌های شناخته شده به این جمع بندی می‌رسیم که با چه ضعف‌هایی رو به رو هستیم. نکات مهمی در عرضه توزیع برق پیش رو داریم که باید بر روی آن‌ها کار کنیم و در نیمه راه هستیم. اراده دولت این است که این موضوعات ساماندهی شود.

کردی خاطرنشان کرد: موضوع خاموشی‌ها در سال ۱۴۰۰ به دلیل ایجاد محدودیت‌ها موجب شد که به موضوعات صنعت برق توسط دولت بیشتر پرداخته شود و تحولات عمده‌ای را ایجاد کرد. این خود یک فرصت شد. باید از این فرصت محدود استفاده شود و موضوعات کلان صنعت برق از جمله اقتصاد صنعت برق و ناترازی در آن بررسی و حل شود. طی سال قبل بالای یک میلون کنتور هوشمند در کشور نصب شد. پیش‌بینی شده این میزان تا امسال به بالای ۲ میلیون عدد برسد. به طور کلی موضوع اقتصاد صنعت برق ما را دچار چالش کرده است باید به این موضوع حتما پرداخته شود. بر روی تجدید ساختار مالی تاکید ویژه داریم و این موضوع نیازمند کار جمعی و نیازمند اراده جمعی است. تجدید ساحتار اداری نیز جز مباحثی است که مد نظر است.

وی با اشاره به نهضت کاهش تلفات برق افزود: کاهش تلفات در گذشته چالش بودی که با آن رو به رو بودیم و با عدد‌های بالایی رو به رو بودیم، اما طی این سال‌های گذشته این عدد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ به شکل قطعی و قابل اندازه گیری عدد مدیریت مصرف نزدیک به ۱۰ هزار مگاوات رسید. این موضوع را سامانه‌های اندازه گیری و کنتور‌های هوشمند اثبات می‌کنند و این عدد قابل توجه بود. اگر این عدد محقق نمی‌شد ممکن بود وضعیت نامناسبی در صنعت برق پیدا کنیم. تلاش می‌شود نسبت به سال ۱۴۰۱ موضوعات را بهتر پیگیری کنیم و امسال با تغییرات بیشتر از سال قبل قدم برمی‌داریم. با اولویت گذاری سعی شده تا رویت پذیری و کنترل پذیری در شبکه‌های توزیع را به سطحی برسانیم که با کمترین حجم بیشترین بار را کنترل و رویت پذیر کنیم. در بحث توزیع به دلیل حجم بالای مشترکین رویت پذیری و کنترل پذیری سختر است.

کردی افزود: امسال بحث طرح پاداش مشترکین خانگی مطرح بوده و وزیر نیرو کلیات آنرا را مطرح کرده اند و نحوه اجرای آن در شرکت‌های توزیع برق است. مدیریت مصرفی که امسال در نظر گرفته شده است، ۱۱ هزار و ۷۰۰ مگاوات است. باید در بخش خانگی مدیریت مصرف برق دو برابر سال گذشته و عددی بالای ۲۰۰۰ مگاوات باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->